- Urząd Gminy
- Stanowiska pracy
Stanowisko pracy ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych
Stanowisko pracy ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych
Kawulok Anna
pokój: I piętro, numer 10
tel. 77 4868192, 77 4868232, wewnętrzny: 10
e-mail:
Zakres działania stanowiska obejmuje w szczególności:
- Wykonywanie zadań przewidzianych w przepisach o ewidencji ludności i dowodach osobistych, przy użyciu Centralnego Systemu Rejestrów Państwowych.
- Nadawanie i upowszechnianie numerów ewidencji w dokumentach w ramach tworzenia banku danych PESEL, przy użyciu Centralnego Systemu Rejestrów Państwowych.
- Współdziałanie z organami policji w sprawach dyscypliny meldunkowej.
- Przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania i wymeldowania.
- Udzielanie informacji z zakresu ewidencji ludności zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Prowadzenie stałego rejestru wyborców służącego do sporządzenia spisów wyborców dla wyborów do Rady, na Wójta, Prezydenta RP, Sejmu, Senatu, wyborach do Parlamentu Europejskiego oraz dla referendum gminnego i o zasięgu krajowym wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania.
- Przygotowywanie wykazów przedpoborowych.
- Prowadzenie całości zadań na szczeblu gminy, związanych z wydawaniem Opolskiej Karty Rodziny oraz bieżącej współpracy z instytucjami wojewódzkimi.
- Wykonywanie zadań z zakresu przeciwdziałania skutkom klęsk żywiołowych, katastrof i awarii, skażeń i innych zagrożeń o powszechnym i lokalnym zasięgu oraz zadań obronnych - zgodnie z odrębnymi przepisami szczególnymi oraz poleceniami Wójta.
- Wykonywanie innych zadań wynikających z odrębnych upoważnień, bądź poleceń Wójta.