Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Deklaracja dostępności

Gmina Branice zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej bip.branice.pl.

  • Data publikacji strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.


Niedostępne treści


Niezgodność z załącznikiem

  1. Dokumenty tekstowe w postaci graficznej (skanowane)  tj. oświadczenia majątkowe, dokumenty zewnętrzne dostarczone w formie graficznej
  2. Materiały wideo z sesji Rady Gminy Branice nie posiadają napisów ( opublikowane przed 14 grudnia 2020r.). Dostępna jest alternatywa tekstowa w postaci protokołów.

Treści nieobjęte przepisami

  1. Materiały wideo z sesji Rady Gminy Branice ( opublikowane przed 23 września 2020r.) nie posiadają napisów. Dostępna jest alternatywa tekstowa w postaci protokołów.
  2. Dokumenty tekstowe w postaci graficznej (skanowane) od innych podmiotów (zewnętrzne).

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2


Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić na następujące dane kontaktowe: Andrzej Maksymowicz — email: andrzej.maksymowicz@branice.pl lub telefonicznie 77 486 81 92 .

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.


Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszej jednostki:

  • Adres: ul. Słowackiego 3, 48-140 Branice,
  • E-mail: .

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.


Pozostałe informacje


Dostępność architektoniczna

Do budynku prowadzi  1  wejście od ul. Słowackiego.

Do wejścia prowadzą:  schody oraz podjazd dla wózków, znajdujący się przy schodach.

Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.

Wejście nie jest  zabezpieczone bramkami.

Budynek nie jest wyposażony w windę.

Dla osób na wózkach dostępne są pomieszczenia na parterze: kasa Gminy, korytarz, toaleta.

 

Z uwagi na ograniczenia architektoniczne budynku Urzędu Gminy Branice i brak możliwości zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami do poszczególnych referatów Urzędu, Urząd Gminy Branice realizuje zadania w zakresie dostępności o którym mowa w art. 6 pkt. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, w sposób alternatywy poprzez:

  • pracownik realizując własny zakres obowiązków każdorazowo na wezwanie osoby znajdującej się na parterze budynku, podejmuje czynności z osobą zgłaszająca takie żądanie (osoba ze szczególnymi potrzebami) załatwiając sprawę w obecności osoby zgłaszające na parterze budynku,
  • dla osób niepełnosprawnych potrzebującym załatwić sprawę w Urzędzie Gminy w Branicach, istnieje możliwość przyjazdu pracownika urzędu do miejsca zamieszkania takiej osoby, po wcześniejszym zgłoszenia takiej potrzeby w sekretariacie Urzędu Gminy Branice lub mailowo.

Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Wszelkich zgłoszeń można dokonać telefonicznie w sekretariacie Urzędu Gminy Branice pod nr telefonu 774868192 wew. 20 lub mailowo na adres:


Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Brak tłumacza językowego. 

PDFUG - Wykaz podmiotów wspierających osoby ze szczególnymi potrzebami.pdf (30,21KB)